Dienstverlening paspoorten en uittreksels

Laatste update: 10 mei 2012

Over het onderzoek
Ook al heb je als Amsterdammer helemaal niets met de gemeente of het stadsdeel waar je woont, toch kom je ten minste één keer in de vijf jaar aan de balie van het stadsdeelkantoor om een nieuw paspoort aan te vragen. Het is bij de afdeling Burgerzaken de belangrijkste dienst die de gemeente aan de burgers levert.

In Dienstverlening paspoorten en uittreksels onderzoeken we de kwaliteit van de dienstverlening na bij de afgifte van paspoorten en uittreksels. We doen dit door zowel de tevredenheid over de kwaliteit van de dienstverlening bij de burger na te gaan als door meer objectieve gegevens te verzamelen (zoals over wachttijden, openingstijden en de kwaliteit van de informatie). Ook bekijken we of de stadsdelen inzicht hebben in de kosten van de dienstverlening.

Status
Het onderzoek is gepubliceerd in mei 2012. Lees de belangrijkste conclusies in het bestuurlijk rapport of de gedetailleerde onderzoeksbevindingen in het onderzoeksrapport.

Tijdlijn